20’lik Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

Çenenin en arka kısmında yer alan ve en son çıkan 20’lik dişler çoğu zaman çene yapısı ile uyum sağlayamadığı için birçok kişide ağrı ve apseye neden olur. İsminden de anlaşılacağı gibi 20 yaş civarında çıkan bu dişler, gömülü veya yarı gömülü kalabileceği gibi yetersiz alandan dolayı diş etlerinin sıkıştırarak ağrı yapabilmektedir. Yirmi yaş dişleri çıkarken kimi insanlar herhangi bir sorun yaşamazken kimi insanları ciddi şekilde etkileyerek yaşam kalitesini düşürüyor. Yirmilik dişlerin çıkarken ağrı yapmasının nedeni; dişin büyüme süreciyle beraber diş etlerinin yarılması, diş köklerinin zorlanması ve çene kemiğinin büyüyen dişe yer açmak için genişlemesidir.

Diş ağrısı nasıl geçer sorusuna verilen yanıtlar genellikle geçici çözümlerdir. Diş ağrınız için en iyi ve kalıcı çözüm diş hekimine giderek 20’lik dişinizi tedavi ettirmektir. Böylelikle 20’lik dişinizin neden ağrıdığı tespit edilerek ona göre bir tedavi uygulanır. Doktora muayene olana kadar diş ağrınızı hafifletmek için geçici çözüm önerileri şunlardır;

• Ağrı kesici kullanabilirsiniz.
  • Çay ağacı yağını pamuk yardımıyla ağrıyan dişinize uygulayabilirsiniz.
  • Doğal antibiyotik ve ağrı kesici olan sarımsağı ortadan ikiye keserek ağrıyan dişinize uygulayabilirsiniz.
  • Buz kompleksi yapabilirsiniz.
  • Salatalık ve tuz dişiniz üzerinde ovulduğunda rahatlatıcı bir etki gösterir.
  • Sıcak tuzlu su ile gargara yapabilirsiniz.

20’lik Diş Tedavisi

Gömülü ve yarı gömülü yirmilik dişler, başta diğer dişleri sıkıştırarak yapısını bozması, diş eti iltihaplanması, ağız kokusu ve birçok ağız ve diş eti sorunlarına neden olur. Bu yüzden ağızda uygun yer bularak çıkan veya gömülü dişlerin, ağız içerisinde sıkışıklık yarattığı için mutlaka alınması gerekir. Yirmilik dişlerin nasıl çekileceğini ve durumunu anlamak için ilk etapta röntgen çekilir. Uygun yer bularak normal şekilde çıkan 20’lik dişler diğer diş çekiminde olduğu gibi cerrahi müdahale gerekmeden çekilir. Yirmilik dişlerin çok az kısmı bu şekilde çekilir. Genellikle gömülü veya yarı gömülü şekilde çıkan 20’lik dişler cerrahi ameliyat ile alınır.