Özdemir Dental Center Tedaviler

Çoğu zaman son döneme kadar ağrısız bir şekilde seyreden diş eti hastalıkları, dişi destekleyen dokularda görülen, çene kemiğinide etkileyebilen enfeksiyon hastalıklarıdır. Dişlerinizde çürük olmasa bile diş eti hastalıkları ile dişinizi kaybedebilirsiniz. Erken dönemde tedavi edilmezse cerrahi müdahale gerekebilir. Ağızda meydana gelen herhangi periodontal bir rahatsızlık, diş etinde şişme ve kanama, kötü koku veya tat, dişlerde sallanmalar ve dişlerin yer değiştirmesi gibi belirtiler oluşturabilir. Periodontal hastalıklar sıklıkla diş eti iltihabı (gingivitis) ile başlar. Gingivitis, periodontal rahatsızlığın erken dönemi diye ifade edilebilir. Bu dönemde diş etlerimizde kanamalar, kırmızılıklar ve hacim olarak bir büyüme meydana gelir.Diş eti rahatsızlıları erken dönemde kişiye büyük rahatsızlıklar vermeyebilir.

Belirtiler genelde tolere edilebilir olduğunda rahatsızlık görmezden gelinip diş hekimine başvurmak ertelenebilir. Fakat tedavi edilmeyen periodontal rahatsızlıklar ilerleyen dönemde ciddileşerek dişleri destekleyen kemik dokusunda geri dönüşü olmayan hasarlar oluşturabilir. Bu sebeple diş etlerimizde gözlemlediğimiz ufak değişiklikler sonrası mutlaka diş hekimine görünmeli ve gerekli tedaviyi zamanında aldığınızdan emin olmalısınız. İlk dönemlerinde oldukça basit yöntemlerle tedavi edilen diş eti hastalıkları, kişinin ağız hijyeni alışkanlıklarını değiştirmesi ve düzenli kontrollerini yaptırmasıyla düzelmektedir. Sağlıklı olmayan diş etlerine sahipseniz diğer diş tedavilerini yaptırmanızın pek mümkün olmadığını da unutmamalıyız.