Özdemir Dental Center Tedaviler

Endodonti (Kanal Tedavisi) Nedir?
Endodonti tedavisi çürümüş veya enfekte olmuş dişin tedavisi ve bunlara bağlı olarak gelişen hastalıkların iyileştirilmesi ile ilgilenen tedavi dalıdır. Endodonti bir diğer adıyla kanal tedavisi ile çürümekte olan diş çekilmek yerine sinir uçlarına yapılan işlemler ve enfeksiyonun temizlenmesi ile iyileştirilebilir. Kanal tedavisinde dişte pulpa adı verilen dış kısım zarar gördüğünde dişin iç kısmını koruyacak şekilde iyileştirmek esastır. Enfekte olan ya da ilthaplanan doku böylece iyileştirilebilir. Aynı zamanda dişte oluşan çatlak ve kırık gibi vakalar sonrasında da kanal tedavisine ihtiyaç duyulabilir. Dişin sağlığını ve fonksiyonunu korumak endodontinin temel amacıdır.

Endodonti Ne İşe Yarar?
Endodonti tedavisinde diş pulpasından geçen sinirlerin hasarını iyileştirme odaklı bir tedavi sistemi mevcuttur. Pulpa dokusundaki hasar dişin dıştan aşınıp içe doğru işlevselliğini yitirmesine ağrı ve enfeksiyon oluşmasına neden olur. Diş pulpasındaki hasar iş kırılması, çatlaması ve çürümesi gibi dişin dışardan sızıntı ile yemek artığı ve bakterilere maruz kalmasıyla artar. Erken müdahale edilmezse diş kaybına neden olabilir. Dişin iç kısmına ulaşan bu rahatsızlıklar hem dişin ömrünü azaltır hem kişinin yaşam kalitesini düşürür. Hastalar yemek yerken ve çiğnerken sıkıntı ve hassasiyet yaşayabilir.

Diş çürükleri diş plaklarının ve pulpanın aşınarak enfeksiyonun ilerlemesiyle meydana gelir. Endodonti tedavilerinde de sinir uçlarına gerekli müdahaleler yapılırken aynı zamanda dişte oluşan enfeksiyon da tedavi edilir. Böylece kişinin kendi dişiyle yeme içme ve konuşma işlevlerini rahatça yerine getirmesi sağlanır.

Endodonti Nasıl Yapılır?
Kanal tedavisi genel olarak üç temel aşamadan oluşur. Öncelikle dişin yapısı ve dokunun teşhisi için röntgen çekilir. Bunun ardından kırılma veya çürüme gibi nedenlerle enfekte olan pulpa dokusu lokal anestezi altında dişten çıkarılır. Çıkarılan dokunun yerinde bir boşluk oluşur ve bu boşluk dişin diğer dokularına zarar vermeyecek şekilde temizlenir. Kök kanallara ulaşarak o bölgeye ait sinir uçları inhibe edilir. Daha sonra dişin ölçüsüne göre diş dostu bir dolgu malzemesi ile oluşan boşluk doldurulur. Son röntgen kontrollerinin ardından tedavi başarı ile tamamlanır. Siz de dişinizde travmaya bağlı bir rahatsızlık veya çürümeden muzdaripseniz kanal tedavisi ile sağlıklı dişlere kavuşmak için diş hekiminizden randevu almayı unutmayın.